Snart..Äntligen måndag (läst söndag)

Vad få vet om mig är att jag älskar måndagar, men nu vet ni det också.
Ny vecka nya möjligheter!
Rätt eller fel, men jag är uppvuxen och fått lära mig att lånar man saker av andra, så lämnar man tillbaka dem i minst samma skick som när man lånade dem eller kanske rent av bättre skick om det är möjligt. Det tror jag vi är många som lärt oss.
Vad är det då för skillnad på de saker som tillhör din arbetsgivare?
Enligt mig så är det ingen skillnad. Några verkar anse att det är skillnad, i alla fall när jag ser skicket på saker och ting som tillhör vår arbetsgivare.
Jag har personligen lagt 5 timmar av min egen fritid idag söndag på att städa eller snarare sanera ur två av vår arbetsgivares bilar. (Jag fick dessutom hjälp av en vän så totalt gick det åt 10 timmar) för att göra rent dessa bilar något så när.
Bilarna är nu i respektabelt skick, jag anser att det är rimligt att våra gäster, vi som arbetar i verksamheten ska kunna färdas både tryggt och snyggt på ett representabelt sätt när vi reser i tjänsten.
Från och med nu, tar man med sig allt som man tar in i bilarna, det tar man också med sig ur bilarna när man ställer ifrån sig bilarna. Har man skitat ner eller dragit in vattenflaskor, spillt etc..så tar man reda på efter sig, man lämnar bilen helt enkelt i det skick som man själv vill finna den i när man ska åka någonstans. Är det något fel på bilen eller trasigt så rapporterar man det omgående till arbetsgivaren när man är tillbaka på jobbet så felet kan avhjälpas.
Läs gärna vår bilpolicy om ni är osäkra på vad som gäller.
När allt kommer omkring, så är det inte svårare än att det som drabbar vår arbetsgivare, kommer på ett eller annat sätt att drabba våra gäster, och eller oss som arbetar i verksamheten. Hjälps vi åt att ta hand om grejerna och tar ansvar för att avhjälpa fel och brister och rapporterar avvikelser på det som är fel så kommer vår vardag att bli mycket bättre. Det är i alla fall min övertygelse…
Mvh Ronnie  .